PRME
Die Principles for Responsible Management Education (PRME) sind eine von den Vereinten Nationen 2007 gegründete Initiative, die sich das Ziel gesetzt hat Nachhaltigkeit in den Fokus von Universitäten und Bildungseinrichtungen auf der ganzen Welt zu rücken. Die Wirtschaftsstudenten von heute sollen mit dem Verständnis und der Fähigkeit ausgestattet werden, morgen Veränderungen herbeizuführen.
Mit 650 freiwilligen Unterstützern stellt PRME die größte Verbindung zwischen den Vereinten Nationen und höheren Bildungseinrichtungen her. Das ZWIRN unterstüzt die sechs Grundsätzte von PRME und hat nun seinen ersten Fortschrittsbericht veröffentlicht.
DOWNLOAD
Principle 1 | Purpose: We will develop the capabilities of students to be future generators of sustainable value for business and society at large and to work for an inclusive and sustainable global economy.
Principle 2 | Values: We will incorporate into our academic activities, curricula, and organisational practices the values of global social responsibility as portrayed in international initiatives such as the United Nations Global Compact.
Principle 3 | Method: We will create educational frameworks, materials, processes and environments that enable effective learning experiences for responsible leadership.
Principle 4 | Research: We will engage in conceptual and empirical research that advances our understanding about the role, dynamics, and impact of corporations in the creation of sustainable social, environmental and economic value.
Principle 5 | Partnership: We will interact with managers of business corporations to extend our knowledge of their challenges in meeting social and environmental responsibilities and to explore jointly effective approaches to meeting these challenges.
Principle 6 | Dialogue: We will facilitate and support dialog and debate among educators, students, business, government, consumers, media, civil society organisations and other interested groups and stakeholders on critical issues related to global social responsibility and sustainability.